Tropische weer opkomst

9 augustus 2020 - Elburg, Nederland

Terwijl ik dit schrijf zit ik ff in een relaxte , positieve flow! Na 2 dagen in Nijmegen te hebben gespeeld begon eigenlijk de moed me in de schoenen te zinken. Het weer werd alsmaar warmer en er waren minder mensen op straat. Hierdoor lukte het me niet m'n maaltijd eruit te spelen. En met het warme weer had ik eigenlijk ook zelf geen puf en heb ik een beetje rondgehangen aan de Waalkade en gezwommen. Van wat winkeliers in Nijmegen kreeg ik wat presentjes uit waardering. Zo werd er tijdens mijn optreden watermeloen en water naar me toe gebracht en kreeg ik bij een spiri winkeltje een edelsteen als presentje , dat me geluk moest brengen! Nice , ik hang em nu elk optreden om m'n nek!

Tweede avond nog afgesproken met een zangeres die ik ontmoet heb bij Buitenkunst, bijgepraat en nog samen muziek gemaakt op straat tijdens koopavond. Ook leuk en fijn ! 😊

Dat was Nijmegen.

Buiten de spontane ontmoetingen en presentjes van winkeliers waren deze 2 dagen niet zo succesvol. Zat er zelfs een beetje doorheen. Met het tropische weer in aantocht maakt het zowat onmogelijk tijdens winkel openingstijden te spelen 😔.

Vrijdag dat ik van de camping vertrok was het snoeiheet en het enige waar ik zin in had was een verfrissende duik in de Waal! Tijd sluipte langzaam voort en ik voelde me wat besluitenloos. M'n muziek werd niet meer zo hartelijk ontvangen waardoor ik gedemotiveerd raakte. Maar goed , tijd voor een plan b.

Ik besloot even afstand te nemen en met een goede vriend af te spreken in Harderwijk. Hij had net een nieuwe rubberen boot gekocht die hij aan het testen was en vroeg of ik me wilde varen. Dus een had dagje mee geweest op het IJsselmeer 😊! Ik moest ook nog een pakje ophalen bij  Buitenkunst, in de buurt van Harderwijk. In de planning had ik opgenomen om dan nog maar eens naar Elburg te gaan 😉 . Nog geen sluitingstijd , en ik had nog geen campingplek dus ik dacht laat ik eerst eens wat spelen, voorzichtig, als het niks is rijd ik door naar m'n volgende slaapplek.

Verrassend was er die avond koopavond, ideaal! Zon weg, nog wel warm , maar de eerste hitte voorbij!

Ik ben er nog de hele avond gebleven en voor het eerst ook een nieuwe uitdaging aangegaan. Gespeeld voor de terrassen . Waar het kon overlegd met horeca baas en zodoende een plek uitgekozen dat ik voor voorbijgangers speelde. Even later werd ik zelfs gevraagd voor op het terras 😊. Na sluitingstijd begon het pas echt leuk te worden ! Er was een verjaardagsfeestje , winkeliers die gezellig aan het borrelen waren , ik had het druk !! En ze gaven gul😎

Met andere woorden! ik was ontdekt😊. Van tevoren had ik een camping gereserveerd, ik was alleen te laat , slagbomen ging om 23.00 dicht. Dichtbij het centrum was een parkeer plaats waar ik nu op aangewezen ben. Wil je weten hoe me dit is verlopen en benieuwd naar de laatste dag van m'n tour?

Dit lees je morgen!

1. Paul Vermulst:
    9 augustus 2020
    Weer een heerlijk avontuur lees ik wel. Tof dat je dit zo aandurft.
  2. Michiel:
    9 augustus 2020
    Yep! Als je gewoon je ding doet komt het vanzelf op je pad hè 😉!