On tour 2020 ( STRAATMUZIEK )

2 augustus 2020 - Elburg, Nederland

Hoi!

Ook dit jaar ga ik weer een tour rondom steden doen icm kamperen op campings.

Zaterdag 01 aug. Ben ik  begonnen met m'n eerste plaats op de kaart, Elburg.

Dorpje dichtbij het terrein waar ik een week lang workshop heb gevolgd. Met het Thema Woodstock dit jaar , met een spetterend optreden de vrijdagavond!

Een leuke week waarin ik inspiratie heb opgedaan , leuke mensen ontmoet heb en me heb kunnen uitleven op de electrische gitaar ! Ik ben daar echt in m'n element op Buitenkunst 😎!

Na afscheid te hebben genomen daar ben ik gelijk het toeristische plaatsje Elburg ingeschoten. Super lekker gespeeld , werd enthousiast ontvangen en dus ook behoorlijk wat binnengehaald! Een goed startbudget om m'n tour mee te beginnen dus. Ff nog uitleggen, mijn bedoeling is om van de opbrengst m'n maaltijd bij elkaar te sprokkelen en als het mogelijk is ook m'n overnachting van de betalen 😎!

​​​​Omdat ik die nacht ervoor het flink laat heb weten te maken leek het mijn verstandig dan ook maar nog een nachtje dichtbij Buitenkunst te blijven , op de camping ernaast.

Daar aangekomen en ik met al dat los geld betaalt heb wisten ze al gelijk genoeg , dat kan alleen een straatmuzikant zijn😉.

De vrouw van de campingbaas kwam even later naar me toe , als je wilt kun je je overnachting terugverdienen als je wat muziek bij het kampvuur maakt en/of op het terras .

wow! Wel vet! Maar in eerste instantie niet gelijk op ingegaan, moest wel ffkes bijkomen en eten e.d.  Nou heb ik toch wat moed en energie bij elkaar weten te rapen en daar een leuk optreden verzorgd,  ook wat gejamd met de bezoekers / medewerkers . Erg Nice! Een jonge knul die net was begonnen met gitaarspelen nog een bluesschema geleerd waarmee we nog wat hebben gejamd . Zingen deed ie al,  ik stond te kijken van zijn zangkwaliteiten. Afijn !ik heb nog een fijn avondje muziek gemaakt😊!

De volgende dag op weg naar Zwolle.

Eerst gedacht in Elburg te blijven, maar in deze gehuchten / dorpen kennen ze blijkbaar geen koopzondag. Dus ik zocht een eerst volgende grote stad.

Zwolle dus. Niet erg lekker gespeeld, wel mooi weer , tijdje op terras gehangen😊! Er kwam nog een boze mede straatmuzikant zeggen dat ik zijn plaats heb ingenomen , zo'n armeen, arbeidsmigrant die de taal amper beheerst 🙄. Om nare situaties te voorkomen maar m'n biezen gepakt en 200 m verder gaan spelen, ik kon em nog horen maar ik liet me niet van m'n plek wegjagen! Toch heb ik nog een leuke kroeg ontdekt waar (vanaf september weer) regelmatig bandjes spelen. Koe bij de hoorns gepakt en gevraagd of er mogelijkheden ook voor mijn band/ duo is om te spelen . Visitekaartje en contactgegevens gekregen 😊!

Ik vond het geen leuke ervaring in Zwolle , de mensen waren stug ( boeren?) En ben snel doorgegaan . Volgende stop , Deventer!

Lekker toeristisch 😊, ik heb er vorig jaar gestaan en dit was me goed bevallen, zelfde camping, lekker vlakbij de stad, vanaf de camping kan je lopend en met het pontje naar de stad!

Voor nu ga ik rusten , morgen weer een nieuwe dag. Omgeving voelt goed . Ik heb hier eigenlijk alles , zwemmen in het kanaal ( klein strandje) met de pont naar de stad en fijne camping in het park ( natuur)

Welterusten / ciao!

​​​

1. Adriaan:
    3 augustus 2020
    Lekker joh, en het weer zit ook mee!
  2. Niek Salden:
    3 augustus 2020
    Mooi plekje gevonden met de bedmobiel
  3. Niek Salden:
    4 augustus 2020
  4. Paul Vermulst:
    4 augustus 2020
    leuk verhaal.......... ben benieuwd naar het vervolg van je muzikale reis