Maandag, dinsdag , woensdag

5 augustus 2021 - Den Bosch, Nederland

Maandag

Na mijn optreden doorgereden naar Groningen. Eigenlijk niet heel veel spannends te vertellen. Een rustdag gepland na 2 succesvolle dagen. Ik heb Peter opgezocht, Peter zit  ook bij Seasons Streetband waar ik regelmatig mee oefen. Hij heeft me een rondleiding door de stad gegeven en een geweldig uitzicht gezien vanuit de bibliotheekmediahuis (ff de naam kwijt dat 10 verdiepingen hoog is !

In Groningen is het in principe niet toegstaan op straat te spelen zonder vergunning, wel heb ik in de avond nog wat bij  supermarkten gespeeld en bij een kampvuur aangeschoven op de camping. Maar dit verdiend geen aandacht in mijn blog, zo gezellig en speciaal was het niet, haha.

Dinsdag

Eerste dag na lange tijd dat het eindelijk weer een beetje droog bleef.

Ik ben naar Deventer gereden en heb ook besloten op mijn retour naar huis te gaan. Vanwege de vele regen is het hele zomervibe weg en miste daardoor een beetje gezelligheid op campings. Overdag op straat spelen en savonds in m'n cabine netflix series kijken , hmm.. dat klinkt gewoon als werk  🤔

Maar eerst langs Deventer en plan was de avond aan te komen in Den Bosch, een uniek plekje waar ik graag weer terugkom!

Deventer was super! Veel toeristische straatjes , perfecte akoestiek . Veel oldies gespeeld van Simon & Garfunkel, Beatles, Neil Young. Ook het weer zat gelukkig mee! Van de opbrengst kon ik een heerlijke pizza eten.

Woensdag

Heerlijk geslapen op het unieke paradijsje in Bokhoven , dat is een plaatsje net boven Den Bosch.  Het beloofd een mooie stralende dag te worden , de zon komt zelfs helemaal door !! Ook in Den Bosch was het dankzij het mooie weer lekker druk, maar drukte  zegt op zich niet heel veel. Ik moest toch behoorlijk m'n best doen om een glimlach op mensen z'n gezicht te toveren  🤔. Maar wat wil je na zo'n succes in Deventer , daar ging het haast vanzelf ! In Den Bosch heb je van die leuke pittoreske  straatjes met veel horeca. Dit leent er perfect voor om langs de terrassen te gaan. Ik voel me daar altijd ongemakkelijk bij, maar weet wel dat ik het kan en 9 van de 10 keer wel succes heb. Het is alleen niet zo mijn ding, omdat je heel zorgvuldig moet zijn met de nummers die je uitkiest , het moet staan en dan ook echt staan, geen halve bak! Dus in de praktijk , je speelt maar 3 nummers , hoogstens 4  , veel herhalen  😉.

Maar ik heb er nu een handigheid in gevonden waardoor het nu minder ongemakkelijk aanvoelt voor me . Ik ga hier natuurlijk niet alles tot in detail vertellen, dat is het  geheim van de smid  😉.

Savonds ben ik weer thuis aangekomen. Voorlopig was dit de laatste blog. Omdat het zomer is en het mooie weer terug is , speel ik waarschijnlijk nog wel dagelijks ergens. Wellicht ook in Eindhoven 🙂. Zaterdag ga ik weer een workshopweek op Buitenkunst volgen en mijn idee is die zaterdag weer in Elburg te staan.

Dat is dan ook de Grand Finale / afsluiting van deze zomertour !!!! 😎😎😎