Laatste dag en weer op weg naar huis!

17 augustus 2020 - Eindhoven, Nederland

Ik schrijf dit een beetje laat, ik ben alweer ruim een week thuis. Ik kwam erachter dat ik geen eind aan de blog heb geschreven, excuus hiervoor😕.

Ik was gebleven bij vrijdagavond, een succesvolle avond met 2 afterparties waar ik was gevraagd te spelen en na afloop was ik overgeleverd aan de "openbare weg", om daar een slaapplek te gaan zoeken.

Elburg is een aardig havenplaatsje waar in de zomer een hoop bootjes ( boten) aanmeren. Dichtbij het centrum ligt een groot parkeerplaats, wijd opgezet en overzichtelijk. Naast mij stond toevallig ook een camper waar ik licht vandaan zag komen. Ik ging wat dichterbij , het waren Duitsers.

In de deur opening stond een vrouw waar ik aan vroeg of ze hier ook de nacht doorbrengen. En ja , zij dachten dat dit zelfs een camping was. Maar helaas.

Om een beetje erachter te komen bij wat voor soort buren / mensen ik beland ben , besloot ik een avondje( nacht) bij hun aan te schuiven , wat te drinken en elkaar een beetje te leren kennen. Een gastvrij echtpaar, de man een beetje verscholen achter het stuur, maar kwam er al gauw bijzitten 😊. Gelukkig sprak de vrouw Engels , want m'n Duits is niet al te best 😕. Zij vertaalde alles naar haar man en andersom. We hebben zo nog aantal uur door gebabbeld , wat gedronken samen, echt lieve mensen 😊! Zij gaven aan op doortocht te zijn naar familie in Beverwijk en al een reis van 6 uur achter de rug hebben. Ff verderop op het terrein zag je wat auto's die tegelijkertijd met mij zo'n beetje waren aangekomen. Jongeren voornamelijk . Ik hoef niet te weten of raden wat zij uitspookten, maar ik zou om die reden niet graag alleen op dit parkeerveld willen staan . Het voelde goed dat ik samen met dit echtpaar hier stond , natuurlijk had ik m'n auto wel op slot zodat er geen onverwachte bezoek binnen kan komen.

Echt een goede nacht was het niet, ik sliep toch met een half oog open maar we hebben het gered!

De volgende dag rustig aan gedaan, ik heb een leuk afscheids serenade voor het echtpaar gespeeld 😉. De vorige dag was ik uitgenodigd om bij de opening van een nieuwe winkel wat muziek te verzorgen. En hier zou ik ook nog wat voor krijgen. Voor de veiligheid en mezelf gerust te stellen toch maar een camping geboekt waar ik de nacht doorbreng.

Het optreden verliep gesmeerd, kreeg voldoende waardering en ik heb een mooi visitekaartje afgeleverd. Eigenlijk was dit alweer m'n eerste optreden na m'n vakantie  😊!

Na een weer wat onrustige nacht ( dit keer door de muggen en de aanhoudende hitte) ben ik naar huis gereden. En hier eindigt mijn tourverslag dan ook.

Ik vond het een leuke en inspirerende tocht, eerste keer dat ik met m'n mini campertje wegging! Dus dit was al spannend enough 😉en uiteraard een mooie aanvulling op een weekje Buitenkunst om ook ff zelf op pad te gaan!

Wellicht dat ik verder op in de nazomer nog enkel weekendjes wegga, zolang campings open zijn is m'n minicamper een ideaal slaap verblijf 😊

Dus wie weet wat ik dan weer mee maak , tegenkom 😏!

Ciao! Tot een volgende!