DAY 8 / 9

3 september 2017 - Eindhoven, Nederland

M'n laatste blog Alweer. Terwijl ik dit schrijf zit ik alweer thuis genietend van het zonnetje op m'n balkon!
Ook leuk om te melden dat ik vandaag repetitie heb gehad met drummer en een gitarist die ik nog van vroeger ken waarmee we vanmiddag hebben gejamd om te kijken of de klik er is.
Met die gitarist had ik voor de zomer al wat nrs geoefend en ook tijdens umijn leerlingepresentatie aantal nrs voorgespeeld. Repetitie ging relaxed en er hing een positieve sfeer , dus dit krijgt nog wel uvervolg. Voor 10 sept kunnen jullie alvast op een voorproefje zien tijdens Doornakkers Feel Good market. we spelen een kleine set !als alles beetje vlotjes gaat).

Nu weer terug naar mijn straatervaringen.
Vrijdag in Breda gestaan , waar je eigenlijk een vergunning voor moet hebben , ik was zo stom of verstandig geweest om van tevoren stadhuis binnen te lopen om info te vragen. Achteraf nergens vior nodig , mocht de stads wacht je aanhouden krijg je altijd eerst een waarschuwing oordat ze jezullen beboeten . Ze waren niet langs gekomen en had er nog wel langer kunnen spelen , maar vond de vorige dag Tilburg zo leuk, daar wilde ik nog wel een keer heen , dus ben ik later op de dag daarheen gegaan
De avond ervoor heb ik nog met andere campinggasten, een groep jongeren die een zomercursus volgden, bij het kampvuur gitaar gespeeld en gezongen na me geintroduceerd te hebben. Dit vonden ze super leuk en vroegen of ik de volgende avond ook weer kwam ☺! Ik had alleen aangegeven dat ik zo'n beetje aan het eind van m'n tour zit en de volgende avond graag weer thuis wou zijn. eventueel als ik ze trof was ik gebleven en de zelfde avond naar huis gereden. Helaas , ze waren de stad ingedoken en konden pas laat terugkomen hoorde ik van de boerin. Maar goed m'n tentje droog kunnen inpakken en weer terug zuhause.
De volgende dag weer in Eindhoven. Dit ging lekker , vertrouwd en druk !
Ik merk dat ik nu weet wat de mensen op straat willen horen en sta vol vertrouwen de nrs te spelen ! Ook weer voldoende pauze genomen, m'n maaltijd dik terugverdiend en nog diverse andere straatmuzikanten tegen gekomen, Richard met z'n klankschalenbord ( weet ff niet de naam vh instrument), zeer indrukwekkend instrument , heb nog geprobeerd samen wat te jammen. Dit viel niet echt mee moet ik zeggen , een zeer aparte toonsoort en instrument is toch wat beperkt.
En oh ja.. nog een fan , volger tegen gekomen die mij in Breda heeft gezien. Kaya , die met mij op de foto wilde !

Het was een leuke ervaring kan ik zeggen, ben weer genoeg opgeladen om er de komende weken weer tegenaan te gaan, ff hele dagen alleen met muziek bezig zijn is een mooi geschenk .

Ik ga vanaf nu iedere 2 weken in de stad Eindhoven staan op ZAterdag / zondag. De ene week gebruik ik om te oefenen , m'n repetoire uit te breiden , de andere om op straat te staan.

Vergeet niet om. een keertje te komen kijken, tot snel !

Ciao !

1. Jeroen Vloemans:
    3 september 2017
    Erg leuk om te lezen al deze positieve ervaringen. Vooral doorgaan.