DAG 1 Utrecht

3 juni 2018 - Eindhoven, Nederland

Ik liep rond op zoek naar een plaatsje om te staan. De een na de andere straatmuzikant, d3 een nog slechter dan de ander 😉 . In het straatje naar De Dom toe waren op een gegeven moment 2 muzikanten aan het uitvechten wie daar mocht staan.
Goed, ik had uiteindelijk mijn plek gevonden en deed gewoon m'n ding . Af en toe bleven mensen kijken en mensen maakten soms een praatje. Later op een andere plek kwam er een andere muzikant naar me toe( het straatje naar de Dom) Die wilde graag op mijn plek staan en vroeg hoeveel nrs ik nog speelde .. ik trok op die plek niet heel veel publiek dus ik gaf aan zo weer weg te zijn. Ik raakte een beetje in gesprek met die jongen en hij gaf aan hier o.a een beetje van te leven . Dus ik besloot eens te kijken hoe hij dat aanpakte . Toen hij begon met spelen viel m'n mond een beetje open. Zo onvoorspelbaar goed. Ik heb gewoon ff genoten en ondertussen afgekeken hoe hij dat doet. Hij neemt z'n eigen geluidsinst. Mee en installeert in zo'n 5 min. Een heel podiumpje. Hij heeft het voordeel dat ie versterkt speelt waardoor ie van een behoorlijke afstand ook hoorbaar is. Toen hij klaar was ik een beetje ontdaan en onder de indruk. Maar ik ging verder. Later stond ik bij de Dom ( letterlijk onder de Dom) en kwam er een groep met latino dames die wilden dansen , of ik iets van bamba wilde spelen. Op een gegeven moment speelden we samen en die dames voerden de boventoon 😃 Dat was mijn hoogtepunt wel , leuke spontane actie en later met de pet rond gegaan 🙂. Ik heb een fotootje toegevoegd met groepsselfie.

Dus tot zover , er zijn nu al veel toeristen in Utrecht en er waren ookwat orkesten en blaasensembles her en der in de stad die op straat muziek stonden te maken.
Dus prima dag🙂

1. Jeroen Walter:
    3 juni 2018
    Mooi begin van je vakantie!